środa 31.03.21 Temat: Zwierzęta z wielkanocnego koszyka

Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym? pomoce dydaktyczne: wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance Rodzic pokazuje dziecku zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dziecko ogląda je, podaje ich nazwy, mówi, z czego są zrobione. Zabawa ortofoniczna: Zwierzęta

» Read more

wtorek 30.03.21 Temat: Kraszanki i pisanki

Rozmowa o pisankach i kraszankach Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie kraszanek. Tłumaczy, że nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszania, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. Następnie pokazuje zdjęcie pisanek. Mówi, że to jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki. Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz? Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski

» Read more

poniedziałek 29.03.21 Temat: Koszyczek wielkanocny

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi i żuchwę Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układa je tak, aby były zaokrąglone jak jajko Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na jajka Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a następnie przelicza kolejne jajka, używając liczebników

» Read more

PIĄTEK 5 MARZEC 2021 Daleka wyprawa

Ćwiczenia słuchowe – ODGŁOSY DOCHODZĄCE Z DŻUNGLI -Dzieci próbują rozpoznać i nazwać usłyszane dzwięki-mogą spróbować je naśladować. 2. ĆWICZENIA ODDECHOWE – TRĄBA SŁONIA. POMOCE: słomki, kawałki bibuły,talerzyki. dzieci próbują za pomocą słomki (trąby) przenieść kawałek bibuły na talerzyk. 3. ZABAWA PLASTYCZNA – ŚŁOŃ -POKOLORUJ OBRAZEK KREDKAMI LUB POMALUJ FARBAMI PLAKATOWYMI Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Zwierzęta w Afryce. Mama czytała mi

» Read more

czwartek 04.03.21 Temat: Czarno na białym

Zabawa słownikowa “Co to jest?” Rodzic mówi, że są słowa, które mają więcej niż jedno znaczenie. Jako przykład podaje zebrę i pasy drogowe – pokazuje obrazki. Następnie rodzic przedstawia dziecku poniższe ilustracje i wyjaśnia wybrane pojęcia. Jeśli istnieje taka możliwość warto wydrukować fotografie, by dziecko dobrało je w pary. Rozmowa z dzieckiem na temat “Jaka jest zebra?” Rodzic recytuje fragment

» Read more

środa 03.03.21 Temat: Zwierzaki cudaki

Zabawa ruchowo-naśladowcza: Jesteśmy zwierzętami Rodzic uderza w tamburyn/bębenek i określa, w jaki sposób ma się poruszać dziecko, np. jak lew – król zwierząt, jak wesołe małpki, jak ogromny słoń. Utrwalenie pojęć: duży, mały Rodzic prosi dziecko o podanie określeń dla dzieci zwierząt: duży słoń – mały słonik, duży tygrys – mały tygrysek, duża foka – mała foczka, duży pingwin –

» Read more

wtorek 02.03.21 Temat: Żyrafa

Ćwiczenia ortofoniczne Rodzic kilkakrotnie akcentuje wybraną sylabę w nazwie zwierzęcia, a dzieci powtarzają ją za nim (ży-ra-fa-fa-fa, hi-po-po-po-po-tam) Słuchanie piosenki “Żyrafa” Tekst: Długa szyja, długie nogi, Krótki ogon i dwa rogi, Głową sięga, aż do chmur, Powiem Wam co to za stwór. Ref. To ży, ży, ży, żyrafa fa, fa, fa, Co dłu, dłu, dłu, co długą szyję ma! (2x)

» Read more

poniedziałek 01.03.21 Temat: Rodzina krokodyli

Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej: Zwierzęta egzotyczne Daleko stąd, w Afryce, nad rzeką żył krokodyl Paszczak i jego żona, krokodylica Paszczakowa. Nazywali się tak dlatego, że mieli ogromne paszcze pełne ostrych zębów i większość zwierząt się ich bała. Pani krokodylica zniosła jaja i zakopała je w piasku, żeby wykluły się z nich małe krokodyle. Nie musiała ich wysiadywać, tak jak robi

» Read more
1 2 3 4 5 17