Zabawa relaksująca – słuchanie odgłosów przyrody Osłuchanie z piosenką Zielona wiosna Tekst: 1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziałyi coś do ucha sobie szeptały Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis) 2. Przyleciał bociek, usiadł na błociei do drugiego boćka klekoce Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle
» Read more
Cwiczenia poranne: 2. Obrusy wielkanocne – malowanie watką wzorów na kartce. Układamy na stole przed dzieckiem białą kartkę – obrus. Przygotowujemy farby w miseczkach. Proponujemy dziecku ozdobienie wielkanocnego obrusa kolorowymi wzorami. Dziecko bierze do ręki spinacz do bielizny, chwyta nim kawałek watki kosmetycznej, macza delikatnie watkę w farbie i za jej pomocą robi na obrusie kolorowe wzory. Wykorzystane kawałki watki układa na
» Read more
MASAŻYK PISANKA: dziecko dobiera się w parę z rodzicem. Jedno z nich jest pisanką, siada na podłodze w siadzie skrzyżnym, druga osoba siada za nim w siadzie rozkrocznym i na plecach rysuje wzory :paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę .itp…(następnie zamiana miejsc) Gimnastyka wielkanocna 3. PRACA PLASTYCZNA – WIELKANOCNE MOTYWY– (wyprawka plastyczna KARTA NR 8 ( znajduje się w pudełku
» Read more
Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym? pomoce dydaktyczne: wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance Rodzic pokazuje dziecku zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dziecko ogląda je, podaje ich nazwy, mówi, z czego są zrobione. Zabawa ortofoniczna: Zwierzęta
» Read more
Rozmowa o pisankach i kraszankach Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie kraszanek. Tłumaczy, że nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszania, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. Następnie pokazuje zdjęcie pisanek. Mówi, że to jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki. Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz? Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski
» Read more
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi i żuchwę Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układa je tak, aby były zaokrąglone jak jajko Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na jajka Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a następnie przelicza kolejne jajka, używając liczebników
» Read more
Ćwiczenia słuchowe – ODGŁOSY DOCHODZĄCE Z DŻUNGLI -Dzieci próbują rozpoznać i nazwać usłyszane dzwięki-mogą spróbować je naśladować. 2. ĆWICZENIA ODDECHOWE – TRĄBA SŁONIA. POMOCE: słomki, kawałki bibuły,talerzyki. dzieci próbują za pomocą słomki (trąby) przenieść kawałek bibuły na talerzyk. 3. ZABAWA PLASTYCZNA – ŚŁOŃ -POKOLORUJ OBRAZEK KREDKAMI LUB POMALUJ FARBAMI PLAKATOWYMI Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Zwierzęta w Afryce. Mama czytała mi
» Read more
Zabawa słownikowa “Co to jest?” Rodzic mówi, że są słowa, które mają więcej niż jedno znaczenie. Jako przykład podaje zebrę i pasy drogowe – pokazuje obrazki. Następnie rodzic przedstawia dziecku poniższe ilustracje i wyjaśnia wybrane pojęcia. Jeśli istnieje taka możliwość warto wydrukować fotografie, by dziecko dobrało je w pary. Rozmowa z dzieckiem na temat “Jaka jest zebra?” Rodzic recytuje fragment
» Read more
Zabawa ruchowo-naśladowcza: Jesteśmy zwierzętami Rodzic uderza w tamburyn/bębenek i określa, w jaki sposób ma się poruszać dziecko, np. jak lew – król zwierząt, jak wesołe małpki, jak ogromny słoń. Utrwalenie pojęć: duży, mały Rodzic prosi dziecko o podanie określeń dla dzieci zwierząt: duży słoń – mały słonik, duży tygrys – mały tygrysek, duża foka – mała foczka, duży pingwin –
» Read more
Ćwiczenia ortofoniczne Rodzic kilkakrotnie akcentuje wybraną sylabę w nazwie zwierzęcia, a dzieci powtarzają ją za nim (ży-ra-fa-fa-fa, hi-po-po-po-po-tam) Słuchanie piosenki “Żyrafa” Tekst: Długa szyja, długie nogi, Krótki ogon i dwa rogi, Głową sięga, aż do chmur, Powiem Wam co to za stwór. Ref. To ży, ży, ży, żyrafa fa, fa, fa, Co dłu, dłu, dłu, co długą szyję ma! (2x)
» Read more