Czwartek 01.04.21 “Symbole Wielkanocne”
- Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej “Na podwórku”.
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
2. Ćwiczenie fonacyjne Kury na podwórku
Dziecko powtarza za rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko ,ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby – głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
3. Zabawa ruchowa Taniec kurcząt .Dziecko wykonuje własną improwizację taneczną.
4. Karta pracy, cz. 2, nr 31.
Dziecko:
−− wskazuje w każdej ramce obrazek, który różni i się od pozostałych,
−− nazywa to, co widzi na zdjęciach,
−− odszukuje w naklejkach obrazki symboli wielkanocnych, nakleja je na ich cienie.
5. Zabawa ruchowa Kolorowe pisanki
Wręczamy dziecku wyciętą z kartonu sylwetę jajka. Dziecko trzyma je w rękach i porusza się po dywanie w rytmie wybranej muzyki ( może być piosenka o świętach ) Podczas przerwy w muzyce siada skrzyżnie i palcem obrysowuje sylwetę jajka leżącą na podłodze.
6. Jajo wielkanocne– zajęcia plastyczne.
Słuchanie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wielkanocne jajka.
Mówimy dziecku rymowankę, pokazując jednocześnie sylwety jajek pomalowane: w paski, w ciapki, w kropki, w kwiatki.
Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski, mogą być w ciapki,
mogą być w kropki, mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
potem do domu ją zaniesiemy.
Rozmowa na temat rymowanki.
Zadajemy pytania:
−− O czym była ta rymowanka?
−− Jak były pomalowane jajka?
−− Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
Zachęcamy dziecko do samodzielnego wykonania sylwety pisanki.
Karta pracy nr 11, farby, pędzle, papier kolorowy, nożyczki, klej, koszyk.
( wyprawka plastyczna)
Dziecko przygotowuje kartę pracy. Ustawiamy na stole pomoce plastyczne.
Dziecko wypycha z karty kształt jajka. Maluje je farbami według własnych pomysłów. Odkłada do wyschnięcia. Wycina z papieru paski w różnych kolorach. Przykleja je we wskazanych w instrukcji miejscach lub według własnych pomysłów.
7. Piosenka Gdacze kura: Ko, ko, ko.
Rodzic wspólnie z dzieckiem śpiewa piosenkę.
Tekst:
1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze, Ciągle gdacze, A gdy gdacze to wysoko w górę skacze, W górę skacze, Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje, Hałasuje, I się niczym, ani nikim nie przejmuje, Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko, W nocy ko, ko, ko, ko, Przez dzień cały ko, ko, ko, Ciągle ko, ko, ko, ko, Tylko ko, ko, ko, ko, Na okrągło ko, ko, ko!
2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka, Nie zamyka, Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka, Swe zatyka, Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje, Denerwuje, Więc na karę kura za to zasługuje, Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko, W nocy ko, ko, ko, ko, Przez dzień cały ko, ko, ko, Ciągle ko, ko, ko, ko, Tylko ko, ko, ko, ko, Na okrągło ko, ko, ko!
Po wysłuchaniu i zaśpiewaniu piosenki rodzic pyta dziecko:
- Co robi kura na podwórzu?
- Czy kura dobrze się zachowuje?
- Czy kura przeszkadza innym?
- Czy kura zasługuje na konsekwencje ?