Czwartek 21.05.2020
1.Karta pracy, cz. 4, s. 51. Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż
2. • Śpiewanie piosenki “Moja wesoła rodzinka” w połączeniu z efektami akustycznymi. Drewniane łyżki, reklamówki, plastikowe butelki, metalowa łyżeczka, metalowy kubek, pokrywka.
Zwrotka pierwsza: Dzieci uderzają dłońmi o podłogę, uderzanie drewnianą łyżką o drewnianą łyżkę, zwrotka druga: gniecenie reklamówek, potrząsanie balonem wypełnionym garścią kaszy. Refren:uderzanie plastikową butelką o butelkę,delikatne uderzanie łyżeczką w metalowy kubek, zwrotka trzecia: uderzanie drewnianą łyżką o pokrywkę, uderzanie wszystkimi dziwnymi instrumentami razem.
3.Karta pracy, cz. 4, s. 52. Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.
4.” Wokół mamy i taty – ćwiczenia i zabawy. •
Układanie zdań o rodzicach. Dla każdego dziecka: kartonowe czerwone serca (ok. 15 cm), mazaki. Dzieci układają zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach, rodzic zapisuje wybrane zdania na kartonowych czerwonych sercach. • Liczenie słów w wybranych zdaniach. Serca ze zdaniami. Rodzic odczytuje zdania z serc, a dzieci liczą w nich słowa i podają ich liczbę. Np.: Mama to mój największy skarb. (5) Niech tata żyje sto lat! (5) Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8) Mamo, tato kocham was. (4)
5.Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty. Dla każdego dziecka: duża sylweta serca, małe czerwone serduszka. Dzieci powtarzają tekst rymowanki fragmentami za rodzicem
Mamo ,mamo co ci dam?-to serduszko które mam , a w serduszku miłość jest ,Mamo, mamo kocham cię!
Tato, tato co ci dam? to serduszko które mam , a w serduszku miłość jest , tato ,tato kocham cie!!
6.Zabawa- Czy znamy imię mamy i taty? Dzieci podają imiona rodziców, dzielą je na sylaby. Określają pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach. Kartoniki z poznanymi literami dla każdego dziecka. Układają z liter imiona rodziców, pamiętając, że rozpoczynają się one wielką literą.