Czwartek 21.05 – “Kwiaty dla mamy i taty”
Nauka II zwrotki piosenki “Mama i tato”
Dziecko tworzy instrument alternatywny, np. grzechotki z butelek z grochem, garnki i łyżki, pokrywki. Powtarza kolejne wersy drugiej zwrotki za R., następnie przy powtórzeniach dołącza grę na instrumentach alternatywnych.
Na wycieczkę tato
zabierze mnie dzisiaj.
Jedzie z nami mama
i siostra Marysia.
Ref: Razem z rodzicami
chcę poznawać świat
i nie ważne wcale,
że mam mało lat.
Rozmowa z dziećmi Co robi moja mama?
Mama rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonuje. Wspólnie oglądają obrazki, dziecko stara się nazwać zawody, jakie wykonują panie na obrazkach.
Zabawa dydaktyczna “Zakupy z mamą”.
Potrzebne będą; opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki lub dziecięcy koszyk sklepowy.
Dzieci wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupują z mamą. Nazywają produkty. Opowiadają, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiały pieniądze.
Karty pracy dla grupy Motylki – Bukiet dla mamy i taty
Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 11, klej, kolorowy karton, zieloną kredkę.
Dzieci:
−wypychają z karty nacięte kształty,
−układają koła według instrukcji i tworzą z nich kwiaty,
−przyklejają na kartonie obrazek wazonu, a potem – kwiaty ułożone z kół,
−dorysowują kredką łodygi.
Karty pracy dla grupy Biedronki – Bukiet dla mamy i taty
Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 12, klej, kolorowy karton, zielony papier kolorowy, kredki, nożyczki.
Dzieci:
−wyjmują z karty nacięte kształty,
−przyklejają obrazek wazonu, mogą go udekorować na kartonie,
−zaginają koła według instrukcji i układają z nich kwiaty nad wazonem,
−dorysowują łodygi.
Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dzieci stoją i pokazują ruchem historyjkę opowiadaną przez R.:
Dzieci:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. maszerują w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu, przeskakują z nogi na nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka. wykonują przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. podskakują
Przysiadamy na kolejnej ławce wykonują przysiad,
nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej wykonują przysiady,
Idziemy jednak dalej. maszerują w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. rozglądają się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy. siadają
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę (dla Biedronek ale Motylki też mogą spróbować)
Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski t.
Lusterka.
R prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dzieci widziały pracę języka. Dzieci powtarzają za R. głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: ta, to, te, tu, ty.Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół. (Jeśli R. zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski t, wskazana jest porada u logopedy).
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
R. prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.