Czwartek 23.04 – “Świeże powietrze”

Zabawa ruchowa “Najpierw skłon” zaczynamy pracę o krótkiej gimnastyki.

Rozmowa o zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi – Chcemy mieć czyste powietrze.
Rozmowa z dziećmi o tym, jak ludzie zanieczyszczają powietrze (na podstawie obrazka). Dzieci oceniają, czy powietrze w ich okolicy jest czyste i czy dobrze się nim oddycha.

Jak ludzie zanieczyszczają powietrze.

Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Co to za zapachy?
Dzieci wąchają zapachy wydzielane przez różne substancje, np.: perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin, odświeżacz powietrza, zapachowe zawieszki samochodowe, skórkę cytrusów, kapustę kiszoną itp., Wąchają, odgadują, co to za zapach.

Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Jak pachnie…?
Potrzebne: różne substancje zapachowe z poprzedniej zabawy, zielone i czarne paski z kolorowego papieru.
Dzieci jeszcze raz wąchają różne substancje i oceniają, czy dany zapach jest przyjemny, czy im się podoba. Do każdego zapachu dobierają kolor, który do niego pasuje (jeśli jest przyjemny – kolor zielony, jeśli nieprzyjemny – kolor czarny). Następnie przyklejają kolorowe paski na odpowiednich słoiczkach.

Praca plastyczna “Ptak cudak”

Wyprawka plastyczna, karta nr 10, naklejki (obrazki oczu i piór), klej, plastikowy talerzyk lub kartka bloku technicznego.
Dzieci:
−wypychają z karty nacięte elementy obrazka ptaka cudaka,
−przyklejają dziób na plastikowym talerzyku, naklejają obrazki oczu i piór.

Dzieci, które nie maja w domu wyprawki mogą wykonać dowolnego ptaka swojego pomysłu 🙂