Materiały do pracy – kwiecień – tydzień III
ŚRODA – Na wiejskim podwórku
Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa, ka-czka – kaczka, świ-nia – świnia)
Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka
Rodzic włącza nagranie z odgłosami zwierząt i pyta dziecko jakie zwierze wydaje taki dźwięk.
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami
Rodzic wybiera zwierzę (np. kura, krowa, kaczka, świnia) i prosi dziecko aby naśladowało odgłosy jakie wydaje te zwierzę.
Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy?
Rodzic pyta dziecko dzięki jakiemu zwierzęciu otrzymujemy dany produkt. Jeśli jest możliwość wydrukowania obrazków dziecko może przyporządkowywać dane zwierze do produktu spożywczego.
1.
Odpowiedź
oraz
2.
Odpowiedź
Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny zwierząt z wiejskiego podwórka
Potrzebne materiały: różnokolorowa plastelina, pisak, nożyk lub sonda
Dziecko wykonuje zwierzęta z plasteliny np. krowę, kurę, świnię, mysz, żabę, kota, psa.
Przykładowa żaba z plasteliny
Przykładowy kot z plasteliny
Zabawa ruchowa – Kto jak skacze
Dzieci śpiewają piosenkę razem z rodzicem i poruszają się w jej rytm skacząc.