Piątek 02.04.21 “W koszyku Wielkanocnym”

Zabawa ruchowa ciepło – zimno Szukamy oznak Wielkiej Nocy

Potrzebne przedmioty: baranek cukrowy, koszyczek, kurczątko np. z waty, zajączek z porcelany, gałązka bukszpanu.

Rodzic ukrywa przedmioty w domu w różnych miejscach, a dziecko ma za zadanie je odnaleźć.

Zabawa Której pisanki brakuje? – utrwalanie nazw kolorów.

Sylwety jajka w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielony, żółtym, pomarańczowym (można wykorzystać te wycięte przez dzieci).

Układamy na stole (jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można również rozpocząć od sylwet trzech jajek). Dziecko przelicza sylwety jajek. Podaje ich kolory. Następnie prosimy , aby dziecko odwróciło się tyłem. Chowamy sylwetę jednego jajka. Dziecko odgaduje, której sylwety brakuje.

Wykonanie karty świątecznej.

Dla każdego dziecka: połowa kartki z bloku technicznego, kredki świecowe.

Wręczamy dziecku połowę kartki z bloku technicznego. Przypominamy o tradycji składania sobie życzeń świątecznych i wysyłania kart. Dziecko tworzy kartkę według własnych pomysłu. Stara się jednak, aby znalazły się na niej symbole wielkanocne. Po zakończeniu pracy rodzic zapisuje na odwrocie karty życzenia, które dziecko samodzielnie układa.

Koszyk wielkanocny – zabawa dydaktyczna.

Umieszczanie w koszyku wielkanocnym właściwych elementów. Sylweta koszyka wielkanocnego, pudełko, obrazki, na których znajdują się np.: bombka, gwiazda, pisanka, kurczaczek, cukrowy baranek z chorągiewką, rzeżucha, babka wielkanocna, chleb, sol, kiełbasa, gałązka choinkowa, ryba.

Umieszczamy na dywanie sylwetę koszyka wielkanocnego. Dziecko losuje z pudełka obrazki, na których znajdują się róże rzeczy związane zarówno ze Świętami Wielkanocnymi, jak i z Bożym Narodzeniem. Podaje ich nazwy, a następnie podejmuje decyzję, czy można je umieścić w koszyku wielkanocnym, czy nie. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, wkłada obrazek do koszyka, jeśli negatywna – układają go obok koszyka.

Uzasadniają swoje zdanie. Odgadują, czego w koszyku brakuje (jajek).


Karta pracy, cz. 2, nr 32.
Dziecko:
− kończy kolorować rysunek,
− odszukuje na obrazku symbole wielkanocne: kurczątko, baranka, zajączka, pisanki,
− koloruje pisanki w koszykach – każdą innym kolorem – i ozdabia  według własnego  pomysłu.
Z czym kojarzy ci się Wielkanoc? – zabawa w skojarzenia.
Piłka.
Dziecko  siedzi  na przeciwko rodzica, który  toczy piłkę  dziecka i zadaje mu pytanie: Z czym kojarzy
ci się Wielkanoc? Dziecko odpowiada, a następnie toczy piłkę do rodzica i zadaje
to samo pytanie.

Do zobaczenia po Świętach!