PIĄTEK 08.05 – “Piękna nasza Polska cała!”

“Ojczyzna” – wysłuchanie fragmentów wiersza Włodzi­mierza Domeradzkiego

Ojczyzna (Włodzimierz Domeradzki) 
Wszystko dokoła:
dom i przedszkole,
fabryczne dymy,
żelazna kolej...
Kwiaty przy oknie,
klon koło bramy,
słoneczny uśmiech
kochanej mamy...
I las, co cieniem
dzieci zaprasza –
wszystko to Polska,
Ojczyzna nasza!

Źródło: Józef Marek Śnieciński, „Mój Mały świat.
Scenariusze imprez okoliczno­ściowych dla przedszkoli”,
Wydawnictwo Akademickie Żak”, Warszawa 1996, s. 32)

„Wiem, jak się nazywam i gdzie mieszkam” – wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny oraz utrwalanie znajomości własnego adresu.

Każde dziecko ma przy sobie swojego ulubionego misia i uczy go swój adres zamieszkania (mój dom znajduje się w mieście Piaseczno, jest przy ulicy ……..). Najpierw sadzają misia na kolanach i kolejno mówią mu adres do jednego, potem do drugiego ucha, później powtarzają adres jeszcze raz patrząc misiowi w oczy. Na koniec dzieci sprawdzają, czy ich miś wszystko zapamiętał 😉

Konstruktorzy zabytków – wznoszenie wybranych konstrukcji oraz wykonanie charakterystycznych atrybutów dla miast.

W zadaniu tym obowiązuje pełna dowolność materiałów, pomysłów i wykonania.  Przykładowe propozycje wykonania prac przestrzennych: Barania Góra – formowanie góry z szarego papieru, wyklejenie jej mchem i igiełkami z drzew; Kraków – formowanie smoczej jamy z szarego papieru, modelowanie Smoka Wawelskiego z folii aluminiowej; Warszawa – konstruowanie Pałacu Kultury z klocków, lepienie Bazyliszka z masy solnej i ozdabianie go cekinami i koralikami; Toruń – wykonanie prostego modelu układu słonecznego, np. z ośmiu balonów symbolizujących planety (wyklejonych różnymi kolorami bibułki witrażowej), itp

Być może inspirację będzie dla Was podróż po Polsce w filmiku “Polska – moja ojczyzna”

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

POWODZENIA!! I KONIECZNIE PRZYŚLIJCIE ZDJĘCIA WASZYCH PRAC!!!