piątek, 16.04.2021 Temat: ,,Kogo spotkamy wiosną na wsi?”
Słuchanie wiersza H. Bechlerowej: Na podwórku
Na podwórku u Władka. spruł pończochę babciną,
Jest wesoła gromadka: drugi kot - wlazł na płot
długouch pies Raczek i pobrudził łapkami pierzynę.
i króliczek, co skacze, A od rana już kłopot:
Kurka pstra i kotki dwa, trzeba mleka dać kotom,
i na koniec łaciaty prosiaczek. barszcz zjada pies Raczek,
Ma ten Władek zmartwienie: trawę królik, co skacze,
Raczek garnek stłukł w sieni, kurka pstra - owies ma,
kotek wełnę rozwinął, a otręby w korytku - prosiaczek
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
1.Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
- Jak się nazywał pies Władka?
- Co zrobiły zwierzęta?
- Co jadły zwierzęta?
Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta.
pomoce dydaktyczne: dowolny instrument muzyczny, obrazek zwierząt hodowlanych
Dziecko porusza się w rytmie wygrywanym przez rodzina na wybranym instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje na obrazku wybrane zwierzę, a dziecko je naśladuje (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).