Tydzień 2. Łąka w maju

PONIEDZIAŁEK 11.05 – Mieszkańcy łąki

Ćwiczenia gimnastyczne

Ćwiczenia słuchowe: Poznajemy mieszkańców łąki

Rodzic podaje nazwy mieszkańców łąki (pszczoła, motyl, trzmiel, bąk, konik polny, biedronka, mysz, kret, skowronek) i rozkłada obrazki na stole, opisując dokładnie ich wygląd. Następnie rodzic prosi dziecko, aby pomyślało o jakimś zwierzęciu mieszkającym na łące i opowiedziało o nim, bez podawania jego nazwy. Rodzic odgaduje, o jakie zwierzę chodzi. Następnie dzieli nazwy mieszkańców łąki na sylaby, a dziecko po podaniu całej nazwy, wskazuje je na odpowiednich obrazkach.

User:Diliff
CC BY-SA 3.0
skowronek

Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Tęcza

Lśni na niebie
W dni deszczowe,
gdy słońce zaświeci.
Kolorowa, w łuk wygięta.
Wiedzą o tym dzieci. (tęcza)

Poznawanie nazw kolorów tęczy

Rodzic prezentuje obrazek tęczy. Dziecko kolejno nazywa kolory, jakie ją tworzą. Liczy, ile jest kolorów tęczy. Rodzic pyta dziecko, czy wie, kiedy na niebie pojawia się tęcza. Tłumaczy, że aby tęcza mogła być widoczna, są potrzebne słońce i deszcz.

Praca plastyczna Tęcza nad łąką

Duży arkusz papieru, farby w tubkach, talerzyk i widelec jednorazowy, okładka z bloku technicznego.

Rodzic przygotowuje farby, wyciskając je z tubek na talerzyk jednorazowy. Dziecko ma za zadanie namalować łąkę bez używania pędzla. Wykonuje trawę, mocząc krawędź z bloku technicznego w zielonej farbie, i domalowując palcem łodygę i liście. Również palcami maluje siedmiokolorową tęczę. Na koniec maluje motyle fruwające nad łąką, odbijając obie dłonie umoczone w farbie tego samego koloru. Domalowuje palcami słońce i odbija dłonie umoczone w białej farbie jako chmury. Rodzic instruuje dziecko, co i jak malować.