“Pożegnania nadszedł czas”

Poniedziałek – 22.06 – “Wakacyjne wędrówki”

Zabawa muzyczno – ruchowa “Zatańcz ze mną”

Zabawa matematyczna “Lodowe kulki”

Potrzebne są; wycięte z papieru wafelki lodowe (trójkąty), plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach).
Na każdym z wafelków są narysowane śniegowe gwiazdki (od 1 do 4 dla 3-latków, od 1 do 5 dla 4-latków). Dzieci liczą, ile jest gwiazdek, wybierają nakrętki i układają z nich tyle lodowych kulek, ile jest gwiazdek na wafelku. Określają kolory lodowych kulek.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Potrzebne ; lusterko
R. demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej “Wakacje”.
Książka (s. 76–77).

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.
R. zadaje pytania:
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

Zabawa plastyczna “Kolorowe kulki”.
Potrzebne są; okrągłe waciki, farby plakatowe, woda, kubeczki, podkładka/cerata, trójkąt wycięty z kolorowego papieru (będzie to wafelek do loda), brokaty.
R. przygotowuje stanowisko pracy: rozkłada na ceracie okrągłe waciki. Dzieci dodają do kubeczków z małą ilością wody farbę plakatową i mieszają, a następnie za pomocą kolorowej wody barwią waciki na różne kolory. Będą to kulki lodów. Dziecko przykleja do kartki trójkąt (wafelek) i kolorowe kulki, dekoruje według uznania.