Środa – 03.03.2021r. Temat: Pan Lew.
1. Ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy ,,Jak zwierzęta”.
Dzieci naśladują ruchy paszczy krokodyla. Wysuwają język jak najdalej do przodu i chowają go jak egzotyczne żaby.
2. Zabawa – reagowanie na zmiany akompaniamentu.
Dzieci maszerują po okręgu w rytmie wystukiwanym na bębenku. Na zamianę akompaniamentu, zgodnie z ustaleniami, dzieci wykonują:
-przerwa w muzyce – przysiad
-mocne uderzenie – podskok
-dwa mocne uderzenia – dwa kroki w tył
3. Zabawa z zastosowaniem piosenki,, Dżungla’’.
I zwrotka Dzieci:
Dżungla, dżungla kołyszą rękami nad głową,
taka wielka dżungla, zataczają rękami przed sobą wielkie koła,
poplątane zwoje dzikich lian. robimy młynek przed sobą,
Mieszka sobie w bambusowej chatce wskazujemy na chatkę,
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Refren:
Strusie mu się w pas kłaniają, dzieci wykonują ukłon,
małpy na ogonach grają. miarowo klaszczą,
Ambo tu, Ambo tam, robimy daszek nad oczami spoglądając
Ambo tu i tam. w lewo, następnie w prawo,
II zwrotka
Ambo Sambo doskonale znam go, ręce wyciągamy przed siebie i wykonujemy młynek: raz
nisko raz wysoko,
węża się nie boi ani lwa. Wykonujemy palcem ruch przeczący,
Dla swych dzikich, kołysząc rękami nad głową, wykonujemy obrót wokół
Leśnych ulubieńców siebie, przenosząc ciężar z nogi lewej na prawą,
W dłoni coś smacznego zawsze ma.
Refren:
Strusie mu się w pas kłaniają, dzieci wykonują ukłon,
małpy na ogonach grają. miarowo klaszczą,
Ambo tu, Ambo tam, robimy daszek nad oczami spoglądając
Ambo tu i tam. w lewo, następnie w prawo,
4. Rozmowa na temat charakteru i melodii piosenki.
Określenie metrum piosenki. Zaznaczanie klaśnięciem pierwszej miary taktu.
Rozmowa na temat tekstu piosenki:
-Co to jest dżungla?
-Jakie zwierzęta żyją w dżungli?
-Co to są liany?
5. Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Poruszam się jak…”.
Zdjęcia zwierząt egzotycznych np. słonia, tygrysa, małpy, węża, zebry, pingwina, papugi.
Rodzic pokazuje zdjęcia zwierząt egzotycznych. Dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta, a potem naśladują ich ruchy i głosy, jakie ewentualnie wydają.
6. Oglądanie zdjęcia/ obrazka rodziny lwów.
Dzieci oglądają zdjęcia – omawiają wygląd lwów. Słuchają ciekawostek na temat lwów.
Lwy żyją na sawannie, gdzie jak wiemy jest pora sucha i pora deszczowa. Lwy są mięsożerne, zjadają upolowane przez siebie zwierzęta np. antylopy, gazele. Najczęściej polują lwice. Lwy są raczej leniwe, a ponieważ są silne, to zabierają lwicom upolowaną zwierzynę. Ogon lwa wygląda jak pędzelek, bo jest zakończony pękiem czarnych włosów. Służy najczęściej do odpędzania się od much. Lew mach ogonem również wtedy, gdy się gniewa lub złości.
7. Praca plastyczna ,,Pan lew”.
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.