Środa 06.05 “Nasza flaga”

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

-Kolory flagi – Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę.
– Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.
– Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.
– Orzeł – dzieci wysuwają język do przodu, unosząc jego czubek do góry, i poruszają nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.
– Wędrówka po Polsce – przy szeroko otwartej jamie ustnej dzieci wysuwają język do przodu i poruszają nim do góry, w dół, w prawą stronę, w lewą stronę.

Ćwiczenia oddechowe z bibułkami – “Flagi na wietrze”.

Rodzic przygotowuje do wykonania zadania dwa paski bibuły(lub wstążki) – biały i czerwony. Dziecko kładzie na otwartej dłoni najpierw jeden pasek, przytrzymuje końcówkę i dmucha tak, by się rozwinął. To samo robi z drugim paskiem. Następnie zwija bibułę i próbuje powtórzyć zadanie, tym razem trzymając w dłoni dwa paski. Dmucha w nie ponownie tak, by powstała z nich „flaga” powiewała jak na wietrze

Osłuchanie się z melodią i tekstem piosenki “Nasza flaga”

Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.

  • Jakie kolory znajdują się na polskiej fladze?(biel i czerwień)
  • Gdzie na fladze Polski jest kolor czerwony?(na dole)
  • W jakich miejscach umieszczana jest flaga Polaki? (budynki państwowe, mundury, maszty)
  • W jakim miesiącu obchodzimy święto flagi? (maj)

Karta pracy „Flaga”

– trzonek flagi pokoloruj brązową farbą

– czerwoną farbą/ lub plasteliną uzupełnij dolną część flagi (kropki)

POWODZENIA!