Środa 15.04 – “Na wiejskim podwórku”
Zabawa ruchowa “W wiejskiej zagrodzie ”
Rodzic czyta, dziecko wykonuje polecenia (rodzic oczywiście może też bawić się z dzieckiem). Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo (marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego): • kury – ko, ko, ko • indyki – gul, gul, gul • kogut – kukuryku Zwierzęta; – Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami. – Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę. – Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż. – Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód. – Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach. – Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce. – Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę. – Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku. – Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez “mostek” (jak wyżej). Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk |
Obejrzyj filmik i spróbuj samodzielnie namalować jedno z przedstawionych zwierząt.
Karta pracy 13 z zeszytu ćwiczeń.
Zabawa matematyczna “W gospodarstwie”.
Obrazki: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy(poniżej do pobrania, można oczywiście też namalować samemu 😉 )
Dzieci segregują obrazki zwierząt gospodarskich według rodzaju. Układają je w obręczach(koszyczkach, miseczkach,..) i liczą, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy.