Środa, 17.06.2020 r. ,,Jak zachować się w kinie i w teatrze?”
Gimnastyka
Słuchanie wiersza: ,,Krowa w kinie” Juliusza Wasilewskiego i rozmowa na jego temat.
Pewna krowa w kapeluszu poszła raz do kina –
patrzy w ekran, gębą rusza, i cukierki wcina.
Tuż za krową z miną wściekłą siedział koń w sandałach –
nic nie widział, bo mu ekran krowa zasłaniała.
Więc powiedział koń do krowy pukając ją w plecy:
Zdejmij ten kapelusz z głowy, zasłania mi przecież.
– Kto mnie puka?! – krowa rzekła, spojrzała na konia,
po czym się zerwała z krzesła wielce przestraszona.
– O, koń w kinie!Rany boskie!- wykrzyknęła z trwogą
i uciekła gdzie pieprz rośnie podwinąwszy ogon.
Teraz kogo spotka w gminie, tak go pyta zaraz:
– A widziałeś konia w kinie, w dodatku w sandałach?!
Zabawy parateatralne: ,,A ja to pokażę tak!”
Dziecko i rodzic stojąc, przekazują sobie woreczek z rąk do rąk. Zachowują się przy tym w określony sposób: ta rzecz jest bardzo ciężka, ta rzecz brzydko pachnie, jest bardzo delikatna, ta rzecz jest bardzo zimna.
Zabawa słuchowa: ,,Oceń muzykę”
Zajęcia o emocjach – przeciwstawne emocje związane z odbiorem sztuki, filmu.
Rodzic włącza dziecku utwory. Po wysłuchaniu utworu dziecko ma za zadanie ocenić go i wskazać odpowiedni obrazek: uśmiechniętą minę, gdy muzyka mu się podobała, smutną minę – gdy muzyka mu się nie podobała, przestraszoną minę – gdy muzyka wywoływała u niego strach.
https://pixabay.com/pl/photos/rysunek-emocje-dziecko-twarz-4522856/