ŚRODA 19/01/2022 “Liczymy z Babcią i z Dziadkiem”
Zajęcie nr 1 : Zabawa ruchowa Pomagamy dziadkom.
Dzieci maszerują w różnych kierunkach- idą do domów dziadków. Naśladują ruchem czynności, w jakich mogą pomóc babci i dziadkowi, np. wycierają kurze, podlewają kwiaty, odkurzają, zmywają talerze.
Zajęcie nr 2: Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Babcia”
Gdy było mi smutno,
to mnie rozśmieszyłaś.
A gdy się nudziłem,
ze mną się bawiłaś.
Czytałaś mi książkę
z pięknymi bajkami.
Przytuliłaś mnie,
gdy byliśmy sami.
I wiem o tym, babciu,
że ty kochasz mnie.
I ty też pamiętaj,
że ja kocham cię.
Zajęcie nr 3: Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Pytania do dzieci:
– Co robiła babcia, gdy jej wnuczkowi było smutno, a co, gdy wnuczek się nudził i gdy byli sami?
– O czym wiedział wnuczek?
Zajęcie nr 4: Nauka wiersza Z. Rogoszówny „Życzenia”
Niechaj dziadziunio z babunią
Tak nam długo żyją,
Póki komar i mucha
Morza nie wypiją.
A ty, mucho, ty, komarze,
Pijcie wodę powoli,
Aż się dziadzio i babcia
Na żyją do woli.
Karta pracy, cz. 1, nr 63
Dzieci:
– kolorują laurkę dla babci i dziadka zgodnie z kolorami kropek,
– rysują na każdej kostce domina odpowiednią liczbę kropek.
Miłej pracy !:)