ŚRODA 19/01/2022 “Liczymy z Babcią i z Dziadkiem”

Zajęcie nr 1 : Zabawa ruchowa Pomagamy dziadkom.

Dzieci maszerują w różnych kierunkach- idą do domów dziadków. Naśladują ruchem czynności, w jakich mogą pomóc babci i dziadkowi, np. wycierają kurze, podlewają kwiaty, odkurzają, zmywają talerze. 

Zajęcie nr 2: Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Babcia”

Gdy było mi smutno,

to mnie rozśmieszyłaś.

A gdy się nudziłem,

ze mną się bawiłaś.

Czytałaś mi książkę

z pięknymi bajkami.

Przytuliłaś mnie,

gdy byliśmy sami.

I wiem o tym, babciu,

że ty kochasz mnie.

I ty też pamiętaj,

że ja kocham cię.

Zajęcie nr 3: Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Pytania do dzieci:

– Co robiła babcia, gdy jej wnuczkowi było smutno, a co, gdy wnuczek się nudził i gdy byli sami?

– O czym wiedział wnuczek?

Zajęcie nr 4: Nauka wiersza Z. Rogoszówny „Życzenia”

Niechaj dziadziunio z babunią

Tak nam długo żyją,

Póki komar i mucha

Morza nie wypiją.

A ty, mucho, ty, komarze,

Pijcie wodę powoli,

Aż się dziadzio i babcia

Na żyją do woli.

Karta pracy, cz. 1, nr 63

Dzieci:

– kolorują laurkę dla babci i dziadka zgodnie z kolorami kropek,

– rysują na każdej kostce domina odpowiednią liczbę kropek.

Miłej pracy !:)