Środa – 24.06 – „Ahoj, przygodo!”

Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.
Dzieci powtarzają za Rodzicem popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się.

Naśladują gesty R. bez hałasowania i głośnych rozmów.
Dzieci:
Wciągają żagle na maszt – przekładają dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,
wyglądają lądu z bocianiego gniazda – przykładają dłoń do czoła i rozglądają się,
szorują pokład – wykonują rękami ruchy posuwiste po podłodze.

Rodzaje statków. Rozmowa na podstawie filmu i zdjęć.

Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
Potrzebne są; klocki/figury geometryczne/lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru.
R. rozkłada na stoliku figury geometryczne. Dzieci określają ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, określonej przez R., cechy (koloru, wielkości). Na kartce papieru dziecko układa statek z otrzymanych figur.

Karta pracy, cz. 2, nr 21 (Motylki)
Dzieci:
−czytają razem z R. tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków,
−kolorują wodę i łódki

Karta pracy, cz. 2, nr 61 (Biedronki)
Dzieci:
−czytają razem R. tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków,
−nazywają przedmioty i określają, czy kojarzą im się z wakacjami.