Wtorek 02.03 – “Przysmaki małpek”.

Ćwiczenia poranne

Zabawa ortofoniczna “Trąba słonia”

Z arkusza gazety dziecko zwija rulon i formuje trąbkę. Naśladuje grę na trąbce. Wygrywa sylaby; tra – ta – ta, tru – tu – tu, tro – to – to, try – ty – ty, tre – te – te, tri – ti – ti. Można urozmaicić zabawę wygrywając sylaby np.: cicho, głośno, wolno, szybko.

Zabawa “Dokończ porównanie” – rozwijająca umiejętność działania w skupieniu.

Dziecko maszeruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki, gdy muzyka milknie Rodzic rozpoczyna porównanie do zwierząt a zadaniem dziecka jest dokończenie zdania;

  • głodny jak…(wilk)
  • wierny jak …(pies)
  • powolny jak …(żółw)
  • łagodny jak … (baranek)
  • pracowity jak … (mrówka)
  • dumny jak … (paw)
  • waleczny jak … (lew)

“Co jedzą małpki?” – potrzebny banan schowany do pudełka 😉

  1. Rodzic opisuje wygląd banana, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co opisuje rodzic. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi Rodzic pyta dziecko, co wie o bananach. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie bananowca i razem z dzieckiem wyszukuje informacji na temat owocu.
  2. Dziecko ogląda banana, dotyka, próbuje opisać cechy banana, np.:kształt, kolor, wielkość.

Praca plastyczna

Dziecko smaruje klejem kartkę, kontur skórki wypełnia kaszą jaglaną lub mąką kukurydzianą, owoc – ryżem lub płatkami ryżowymi.