Wtorek 02.03 – “Przysmaki małpek”.
Ćwiczenia poranne
Zabawa ortofoniczna “Trąba słonia”
Z arkusza gazety dziecko zwija rulon i formuje trąbkę. Naśladuje grę na trąbce. Wygrywa sylaby; tra – ta – ta, tru – tu – tu, tro – to – to, try – ty – ty, tre – te – te, tri – ti – ti. Można urozmaicić zabawę wygrywając sylaby np.: cicho, głośno, wolno, szybko.
Zabawa “Dokończ porównanie” – rozwijająca umiejętność działania w skupieniu.
Dziecko maszeruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki, gdy muzyka milknie Rodzic rozpoczyna porównanie do zwierząt a zadaniem dziecka jest dokończenie zdania;
- głodny jak…(wilk)
- wierny jak …(pies)
- powolny jak …(żółw)
- łagodny jak … (baranek)
- pracowity jak … (mrówka)
- dumny jak … (paw)
- waleczny jak … (lew)
“Co jedzą małpki?” – potrzebny banan schowany do pudełka 😉
- Rodzic opisuje wygląd banana, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co opisuje rodzic. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi Rodzic pyta dziecko, co wie o bananach. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie bananowca i razem z dzieckiem wyszukuje informacji na temat owocu.
- Dziecko ogląda banana, dotyka, próbuje opisać cechy banana, np.:kształt, kolor, wielkość.
Praca plastyczna
Dziecko smaruje klejem kartkę, kontur skórki wypełnia kaszą jaglaną lub mąką kukurydzianą, owoc – ryżem lub płatkami ryżowymi.