Wtorek – 13.04 – “Zwierzęta wiejskie i ich dzieci”
Ćwiczenia oddechowe – liczenie elementów wyciętych z papieru, przenoszenie ich za
pomocą słomki.
Dzieci wycinają szablon krowy. Z czarnego papieru (lub pomalowanego na czarno) wycinają łaty – takiej wielkości by zmieściły się na szablonie ;-), talerzyk oraz słomka do napojów.
Dziecko kładzie na stole wykonaną sylwetę krowy a obok na talerzyku łaty. R. mówi dziecku ile krowa ma łat. Dziecko za pomocą rurki do napojów (zasysając łatę) przenoszą je na sylwetę krowy. Powtarzają te czynności kilka razy, za każdym razem układając inną liczbę łat.
Dorosłe zwierzęta i młode zwierzęta
Rozwiązywanie zagadek (wg. Iwony Fabiszewskiej)
Na śniadanie owies je,
czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy
i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada
ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy,
jajka znosi
i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące,
czasem łaty ma.
A gdy rolnik ją wydoi,
to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką,
kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)
Karty pracy, cz. 2, nr 34–35.
Dzieci:
−− odszukują wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazku,
−− naklejają je obok rodziców,
−− naśladują odgłosy zwierząt – młodych i dorosłych,
−− nazywają zwierzęta, które są na zdjęciach; otaczają pętlami zwierzęta, które są zwrócone
w tę samą stronę
Zajęcia umuzykalniające przy piosence “Na wiejskim podwórku” – nauka tekstu metodą ze słuchu.
1.Na podwórku już o świcie zamieszanie, rwetes, krzyki,
pokłóciły się koguty,kaczki, gęsi i indyki.
Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!Gul, gul,
gul, gul, kukuryku!Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!
O co tyle krzyku?
2.Krowa muczy, świnki kwiczą,piesek szczeka: hał, hał,
hał, hał.Owce beczą, kozy meczą, w stajni koń rży:ihahaa!
Ref.:...
3.Gospodyni rano wstała,daje paszę, ziarno sypie,więc
przez chwilę na podwórku będzie troszkę, troszkę ciszej.
Ref.:..
Naśladowanie odgłosów i ruchów zwierząt.
Rodzic mówi dziecku nazwę zwierzęcia, dziecko porusza się
tak jak to zwierze i naśladuje jego odgłosy
*kaczka – kwa, kwa,kwa,
dzieci - przenoszą ciężar z lewej nogi na prawą i naśladują
głos kaczki,
*kurczątko – pi, pi, pi,
dzieci - biegną na palcach, drobnymi krokami i naśladują
głos kurczątka,
*kot – miau, miau,
dzieci poruszają się na czworakach, naśladując ruchy
i miauczenie kota,
*koń – iha, iha,
dzieci - podskakują, naśladując ruchy konika,
*pies – hau, hau,
dzieci poruszają się na czworakach,
Praca plastyczna “Piesek” – rysowanie i kolorowanie pieska według instrukcji z filmiku.