Wtorek 21.04 – “Wypoczynek w lesie i nad wodą”

Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody.
Potrzebne są: słomka, miseczka z wodą.
Dziecko siada przy stoliku, otrzymuje miseczkę z wodą i słomkę. Według instrukcji rodzica dziecko próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią).

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk).

  1. Dymią kominy wielkich fabryk,
    płynie brudna woda do rzek.
    Chcemy oddychać powietrzem czystym,
    czystą wodę mieć.
    Ref.: Czysta woda zdrowia doda
    – to każde dziecko wie.
    Czysta woda zdrowia doda
    – tobie, tobie i mnie.
  2. Smog już pokrywa niebo całe
    szarym dymem i szarą mgłą.
    W rzekach jest coraz mniej rybek.
    Kto to widział, kto?
    Ref.: Czysta woda
“Piosenka ekologiczna”

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co robią kominy wielkich fabryk?
− Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?
− Co to jest smog?
− Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?
− Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?
− Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?

Praca plastyczna “Mój wymarzony las”.
Dla każdego dziecka: kartka, kredki.
Dzieci malują swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami).

Zachęcam do nauczenia dzieci gry “Kółko i krzyżyk”