Wtorek 19.05.2020

1.Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.
Czerwony papier, nożyczki, klej dla każdego dziecka, naklejanie na białą kartke papieru, ozdabianie wg własnego pomysłu

2.Nauka piosenki „MOJA WESOŁA RODZINKA”

1. My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę.
Tata kocha lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

3. Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

4. Kiedy nie ma taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

3.Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z rodzicem lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie
kwiatów.

Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego
kwiatu.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za rodzicem. Określanie, w którą stronę
zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych
serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
• Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na
sylaby.
Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Pozostałe dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).

• Zabawa ruchowo-naśladowcza -„Jak nasi rodzice”.
Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu. Na hasło Jak mama naśladują czynności
wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.