PONIEDZIAŁEK 27.04.2020
Poniedziałek 27.04.2020
“MOJA MIEJSCOWOŚĆ MÓJ REGION”
“MAŁE MIASTECZKO”
1.ĆWICZENIA PORANNE
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka. Dzieci leżą na dywanie – śpią. Na uderzenie w bębenek powoli wstają, prostują się, przeciągają, przecierają oczy, maszerują po sali, aby rozprostować mięśnie; ale chce im się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypiają. • Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki. Dzieci chodzą na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostują się i rozglądają, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie. • Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi Zbieramy klocki. • Dzieci spacerują po sali, trzymając krążki na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby im nie spadł. Na uderzenie w bębenek wykonują skłon w przód (nogi proste w kolanach), podnoszą klocek i kładą go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzucają klocki do wyznaczonego pojemnika. .
Zajęcia 1. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.
W małym miasteczku nie ma wieżowców, schodów ruchomych ni zoo, lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków, które śpiewają wesoło. Dokoła rynku stoi rząd domów w siedmiu kolorach tęczy; ruch jest nieduży, spokojnie, miło, czasami pszczoła zabrzęczy.
czyste powietrze pachnie zoelenią, na niebie świeci słoneczko, wszędzie jest blisko ,ludzie się znaja, dbaja o swoje miasteczko.
• Zabawa z rymowanką – “Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy “ .
Dzieci wypowiadają rymowankę cicho, głośno, rytmizują ją prostym, wymyślonym przez nie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewają na własną melodię
• Rozmowa na temat wiersza. N. pyta: − Jak wygląda małe miasteczko? − Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku? • Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem. Napisy: Jakie jest?, Małe miasto (wioska), Duże miasto. Dzieci podają określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica i układają je (6-latki), jeśli potrafią. Np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).
Zajęcia 2. Spacer po swojej miejscowości, osiedlu. Zadaniem dzieci na spacerze jest: − oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych, − zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne, − zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy, − poznawanie nazw mijanych ulic, − przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
Rozmowa na temat piosenki. : − O jakim miejscu jest piosenka? − Jakie ono jest? − Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”? • Określanie nastroju piosenki. • Określanie charakteru melodii piosenki.. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu.
Karta pracy, cz. 4, s. 20. Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie. Następnie naklejają w ramce widokówki, zdjęcia albo rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
Zabawa Dwie ręce, dziesięć palców (według Krzysztofa Sąsiadka). Dzieci: Ja dziesięć palców mam, pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami, na pianinie gram. naśladują grę na pianinie, Ja dwie ręce mam, pokazują dłonie, na bębenku gram. uderzają na przemian dłońmi o uda, Ja dziesięć palców mam pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami, i na trąbce gram. naśladują granie na trąbce, Ja dwie ręce mam pokazują dłonie, i zaklaszczę wam. klaszczą.
MIŁEJ PRACY! POWODZENIA 🙂