Materiały dla dzieci i rodziców
Dzień dobry Rodzice!
W związku z zaistniałą sytuacją zwracamy się z prośbą o pomoc w realizacji podstawy programowej.
Na 3 i 4 tydzień marca zaplanowałyśmy tematy: „Marcowa pogoda” i „Wiosenne przebudzenie”.
Podajemy rozkład materiału wraz z celami do przybliżenia dzieciom
Dla dzieci 5-6 letnich
Tydzień 3 MARCOWA POGODA
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- dokonywanie analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- poznawanie cech kuli,
- wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
- obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Tydzień 4 WIOSENNE PRZEBUDZENIA
- poznawanie oznak wiosny,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie budowy motyla,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin,
- zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- utrwalanie oznak wiosny.
Dla dzieci 3-4- letnich:
Tydzień 3 Marcowa pogoda
- Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych
- Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych
- Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu
- Przeliczanie elementów w miarę możliwości dziecka
Tydzień 4 Wiosenne przebudzenia
- Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie
- Zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej
- Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania
- Utrwalenie nazw kolorów
- Wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą
Dodatkowo prosimy, aby dzieci wraz z rodzicami wykonały prace plastyczne dowolnymi technikami:
- „Wiosenne kwiaty”
- „Kolorowe parasole”
Proponujemy wspólne śpiewanie piosenek:
- „Maszeruje wiosna”
Tam daleko
gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
„Idzie do nas wiosna”
1.Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:
Zielona trawa, zielony mech, Zielona żaba… rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech, Zielona żaba… rech, rechu, rech..
2.Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły
już bociany
I klekocą tak:
Ref. Zielona trawa…
3.W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:
Ref. Zielona trawa…
Proszę śledzić naszą stronę, na bieżąco będą dodawane materiały.
Przypominamy o trwającym konkursie matematyczno- plastycznym” Matematyczna ekotorba” w ramach ogólnopolskiego projektu „Las, dwa, trzy- matematyczne przygody wśród przyrody”