Materiały do pracy – kwiecień – tydzień III

PIĄTEK – Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku.

Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.

Pleple2000
CC BY-SA 3.0
JJ Harrison (https://www.jjharrison.com.au/
CC BY-SA 3.0

Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.

Cindy McCravey
CC BY 2.0
CC BY 2.0
fir0002
GFDL 1.2

A od rana już kłopot:
trzeba mleko dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.

KoS
CC BY-SA 3.0

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  • Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
  • Jak się nazywał pies Władka?
  • Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
  • Co zrobiły zwierzęta?
  • Co jadły zwierzęta?

Karta pracy, cz. 2, nr 33

Dziecko:

  • nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach,
  • dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
  • odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i nakleja je w odpowiednich miejscach,
  • naśladuje głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,
  • dorysowuje kaczkom wodę i ją koloruje.

Rozwiązywanie zagadek

Po rozwiązaniu zagadki dziecko wskazuje obrazek – jej rozwiązanie.