Materiały do pracy – kwiecień – tydzień IV
ŚRODA – Wiosenne porządki w ogródku
Zabawa Poznajemy narzędzia ogrodnicze
Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze. Rodzic zasłania obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego kartką przeciętą na cztery części, odsłania 1/4 obrazka i pokazuje go dziecku. Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadnie, rodzic odkrywa kolejne części obrazka.
Karta pracy, cz.2, nr 36
Dziecko:
- na podstawie obrazka odpowiada na pytanie: Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci i dziadka?,
- kończy kolorować obrazek,
- rysuje po śladach rysunków kwiatów tulipana.
Ćwiczenia ruchowe
Ćwiczenie w siadzie ugiętym – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.
Dziecko powtarza ćwiczenia po kilka razy.
- Dziecko, z woreczkiem/jaśkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopami woreczek/jaśka do góry i próbuje go złapać w ręce.
- Dziecko kładzie woreczek lub jaśka na brzuchu, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
- Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.
Nauka I zwrotki piosenki Piosenka ekologiczna
Dziecko wraz z rodzicem podczas śpiewu pierwszej zwrotki piosenki wykonują ćwiczenia dużej motoryki – rysują jedną ręką, potem drugą, następnie obiema, linie spiralne i faliste.
Dziecko za rodzicem:
Dymią kominy wielkich fabryk, – rysuje spiralne kształty od dołu do góry,
płynie brudna woda do rzek. – rysuje faliste kształty w poziomie,
Chcemy oddychać powietrzem czystym, – robi wdech nosem,
czystą wodę mieć. – pije łyk wody
Śpiewa refren kołysząc się na boki.