Środa 08.04 – “Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”
„Pisanki” – czytanie wiersza S. Aleksandrzaka
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.
Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.
Zabawy matematyczne
Potrzebne będą; wydrukowane pisanki lub coś co będzie je zastępować (np.pompony, nakrętki), małe kartki z napisanymi cyframi (od 1-5),
Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek
wariant 1 – kładziemy przed dziećmi daną liczbę pisanek, prosimy, żeby dopasowały do nich odpowiednią cyfrę. wariant 2 – kładziemy kartkę z cyfrą, prosimy dziecko o położenie tylu pisanek na ile wskazuje cyfra na kartce
Zadania tekstowe
Dzieci często wolą zadania z historyjką niż samo “suche” liczenie. Bohaterami tych zadań są Zajączek, kurczaczki i pisanki. 😉 Podaję zadania przykładowe, Państwa może ponieść wyobraźnia:
Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka? Zadanie 2 Kurka ma w gniazdku 5 jajeczek, z trzech wykluły się małe kurczaczki. Ile zostało całych jajek?