Środa 08.04 – “Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”

„Pisanki” – czytanie wiersza S. Aleksandrzaka

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.

Zabawy matematyczne

Potrzebne będą; wydrukowane pisanki lub coś co będzie je zastępować (np.pompony, nakrętki), małe kartki z napisanymi cyframi (od 1-5),

Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek
wariant 1 – kładziemy przed dziećmi daną liczbę pisanek, prosimy, żeby dopasowały do nich odpowiednią cyfrę. wariant 2 – kładziemy kartkę z cyfrą, prosimy dziecko o położenie tylu pisanek na ile wskazuje cyfra na kartce

Zadania tekstowe 
Dzieci często wolą zadania z historyjką niż samo “suche” liczenie. Bohaterami tych zadań są Zajączek, kurczaczki i pisanki. 😉 Podaję zadania przykładowe, Państwa może ponieść wyobraźnia:

Zadanie 1  Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?      Zadanie 2 Kurka ma w gniazdku  5 jajeczek, z trzech wykluły się małe kurczaczki. Ile zostało całych jajek?