Środa 29.04 – “Liczymy motyle”

Zabawy ruchowe “Aktywna zabawa z Pipi i Myszką Minnie”

Zabawy matematyczne “Liczymy motyle”

  • drukujemy szablony motyli (lub rysujemy samodzielnie) – szablon niżej,
  • dziecko koloruje motyle na: 1- żółto,2- niebiesko,3- pomarańczowy, 4 zostaje biały
  • Rodzic czyta opowiadanie o motylach, a dziecko kolejno umieszcza sylwety motyli w odpowiednich kolorach
Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta - owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. Potem piękny niebieski motyl z rodziny modraszków. Usiadł na stokrotce i skosztował nektaru. Kolejnym gościem był biały motyl - bielinek kapustnik. Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl - pomarańczowy - o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik.
  • dziecko liczy motyle,
  • określa, w jakim kolorze jest pierwszy, drugi, …czwarty motyl,
  • układa motyle od najmniejszego do największego i od największego do najmniejszego.

Ćwiczenia oddechowe – przenoszenie drobnych obrazków za pomocą słomki “Motyl”. W tym zadaniu przenosimy mniejsze i większe kropki na skrzydła motyla. Im większy obiekt do przeniesienia, tym więcej siły wymaga uniesienie go przy pomocy słomki.

Potrzebne są: kontur motyla z poprzedniego zadania, słomka i kilka kółek różnej wielkości.

Praca plastyczna “Motyl malowany gąbką”