Tydzień II – Wielkanoc

  • wzbogacanie wiadomości na temat Wielkanocy
  • wzbudzanie zainteresowania folklorem
  • poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych
  • poznawanie figury geometrycznej – koła
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej

Szanowni Rodzice, Kochane Maluchy! Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalnej nauki. Od tego tygodnia materiały będą umieszczane codziennie a nie tak jak do tej pory raz w tygodniu. Miłej zabawy/nauki 😉

PONIEDZIAŁEK – KOSZYCZEK WIELKANOCNY 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują.
Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

Zagadka B. Szelągowskiej Koszyczek.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)  
Rodzic pokazuje planszę z koszyczkiem wielkanocnym i jego zawartością, dzieci nazywają znajdujące się w nim przedmioty a rodzic opowiada o ich symbolice.

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.

Rodzic czyta wiersz i prezentuje ilustracje do niego.
– Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic zadaje pytania:
−Z czego robi się pisanki?
−Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
−Co robimy w lany poniedziałek?
−Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

I jeszcze język angielski od cioci Agaty 😉