wtorek 13.04.21 Temat: Co słychać wiosną na wsi?
Wprowadzenie do zajęć – słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma)
„Wiosna na wsi”
- Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da? - Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku… - Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku… - Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku… - Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku…
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jakie odgłosy wydawała pani kura?
- Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
- Jak gospodarz sypał ziarna?
- Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
- Czy melodia była wesoła, czy smutna?
- Czy piosenka była szybka, czy wolna?
Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami.
pomoce dydaktyczne: obrazki: koguta, kury, gęsi, kaczek, krowy, owcy
Rodzic powtarza z dzieckiem tekst refrenu, pokazując obrazki odpowiednich zwierząt (wydających te odgłosy).
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami.
Rodzic wskazuje obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dziecko próbuje naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.