Wtorek 02.06. “Miło spędzam czas”
Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie na sylaby, np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.
Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria
Potrzebne przedmioty: wszystko co kojarzy się z wakacjami (np. okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały) i opaska do zasłonięcia oczu
Rodzic zasłania dziecku oczy i daje do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
Ćwiczenie grafomotoryczne Ryba
Dziecko rysuje rybę po śladach, może ją później pokolorować.
Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek
Potrzebne przedmioty: tacka i piasek
Dziecko rysuje na tacce z piaskiem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
Zabawa badawcza z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Potrzebne przedmioty: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa, piórko) i ciężkie (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka ciepłej i zimnej wody oraz określa, jaka jest zwykle w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Zabawa matematyczna Muszelki
Potrzebne przedmioty: pięć muszelek różnej wielkości
Rodzic rozkłada kolejne muszelki. Prosi aby dziecko określiło ich wygląd, a następnie ułożyło je do najmniejszej do największej. Dziecko ma za zadanie policzyć je od prawej i od lewej strony. Wspólnie z rodzicem ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.
Zabawa plastyczna Nad jeziorem
Potrzebne materiały: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, gazety
Rodzic prosi, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet ma za zadanie wyciąć dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dziecko może także dorysować elementy.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Nasze wakacje
Potrzebne materiały: obrazki przedstawiające morze, góry, jezioro/rzekę
Rodzic ustala z dzieckiem, jaki dźwięk może być słyszany podczas pobytu w każdym z pokazanych na obrazkach miejsc (morze – szszsz, góry – stuk, stuk, jezioro/rzeka – plusk). Następnie pokazuje obrazki, w różnej kolejności, a dziecko wydaje ustalone dźwięki.