Wtorek 02.06. “Miło spędzam czas”

Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?

Rodzic dzieli słowa rytmicznie na sylaby, np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.

Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria

Potrzebne przedmioty: wszystko co kojarzy się z wakacjami (np. okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały) i opaska do zasłonięcia oczu

Rodzic zasłania dziecku oczy i daje do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

Ćwiczenie grafomotoryczne Ryba

Dziecko rysuje rybę po śladach, może ją później pokolorować.

Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek

Potrzebne przedmioty: tacka i piasek

Dziecko rysuje na tacce z piaskiem plażę, morskie fale, słońce i chmury.

Zabawa badawcza z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

Potrzebne przedmioty: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa, piórko) i ciężkie (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

Dziecko dotyka ciepłej i zimnej wody oraz określa, jaka jest zwykle w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.

Zabawa matematyczna Muszelki

Potrzebne przedmioty: pięć muszelek różnej wielkości

Rodzic rozkłada kolejne muszelki. Prosi aby dziecko określiło ich wygląd, a następnie ułożyło je do najmniejszej do największej. Dziecko ma za zadanie policzyć je od prawej i od lewej strony. Wspólnie z rodzicem ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Zabawa plastyczna Nad jeziorem

Potrzebne materiały: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, gazety

Rodzic prosi, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet ma za zadanie wyciąć dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dziecko może także dorysować elementy.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Nasze wakacje

Potrzebne materiały: obrazki przedstawiające morze, góry, jezioro/rzekę

Rodzic ustala z dzieckiem, jaki dźwięk może być słyszany podczas pobytu w każdym z pokazanych na obrazkach miejsc (morze – szszsz, góry – stuk, stuk, jezioro/rzeka – plusk). Następnie pokazuje obrazki, w różnej kolejności, a dziecko wydaje ustalone dźwięki.