III:Łąka w maju- “Kwiaty na łące”.

Ćwiczenie logopedyczne: ćwicz jak na obrazku…

Usiądz wygodnie , popatrz i posłuchaj. Jak myślisz, co to za miejsce?

Teraz uważnie posłuchaj czytanego wiersza B. Formy “Łąka”…

Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną

pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły.

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudza sie wcale.

Słońce ciepłe blaski

na ziemie wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym

znalezć sie przez chwilę

i stać sie prześlicznym,

barwnym motylem.

Odpowiedz na pytania: Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?

Na pewno wiecie, że łąka to miejsce pełne różnych roślin ( ziół, kwiatów), Niektóre znich pewnie rozpoznacie. Może nawet znacie ich nazwy . Przedstawię wam na ilustracji rosliny występujące na łąkach a nawet w miejscach gdzie mieszkacie….

A teraz gimnastyka!! Wstajemy!

Uzupełnij karty pracy w pomarańczowej książeczce cz.5 str. 28 -33.

BAWCIE SIĘ DOBRZE!!