Wtorek 19.05.2020

1.Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.
Czerwony papier, nożyczki, klej dla każdego dziecka. naklejenia na białe kartki papieru i ozdabianie według własnego pomysłu.

1.Nauka piosenki “MOJA WESOŁA RODZINKA”

1. My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę.
Tata kocha lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

3. Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem wiatr –
to wesoły jest mój świat!

4. Kiedy nie ma taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z rodzicem lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.

Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego
kwiatu.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu. Na hasło Jak mama naśladują czynności
wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za rodzicem. Określanie, w którą stronę
zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych
serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
• Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na
sylaby.
Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Pozostałe dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).