Środa 10.06. Projekt Las
Ćwiczenie grafomotoryczne Liście
Dziecko ma za zadanie kreślić linie po śladzie, może pokolorować rysunek
Obrysowanie liści techniką frotażu
Potrzebne materiały: kartka papieru, kredki świecowe lub suche pastele, liście
Podczas spaceru dziecko zbiera liście różnych drzew. Po przyjściu do domu dotyka je, określa, czy są gładkie, czy chropowate. Rodzic określa z jakich drzew pochodzą liście. Dziecko bierze dowolny liść i kładzie go na stole. Następnie przykrywa kartką papieru, lekko przyciskając obrysowuje kształt liścia i odtwarza jego fakturę za pomocą kredek świecowych lub suchych pasteli.
Ćwiczenia słuchowe Drzewa
Rodzic przypomina nazwy wybranych drzew, a następnie zadaje zagadki słuchowe – dzieli nazwę każdego drzewa rytmicznie na sylaby i prosi dzieci, by podały pełną nazwę, np. sos-na, to-po-la
Oglądanie owoców lasu
Rodzic pokazuje zdjęcia owoców, które można znaleźć w lesie. Dziecko przygląda się ich kształtom i kolorom.
Ciasto owocowe – lepienie z plasteliny
Potrzebne materiały: plastelina w różnych kolorach, kartka A4
Dziecko lepi z plasteliny ciasto z jagodami i malinami, dobiera odpowiednie kolory.
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis
Dziecko powoli porusza się na czworakach po sali jak jeż. Na hasło rodzica Uwaga lis! jeż zwija się w kulkę. Gdy rodzic zacznie grać na grzechotce dziecko może poruszać się.
Oglądanie etapów rozwoju rośliny
Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda rozwój rośliny. Określa, co było najpierw, co potem i co na końcu. Odpowiada na pytanie Co jest potrzebne roślinie do życia? (Ziemia, woda, światło)