Środa 10.06. Projekt Las

Ćwiczenie grafomotoryczne Liście

Dziecko ma za zadanie kreślić linie po śladzie, może pokolorować rysunek

Obrysowanie liści techniką frotażu

Potrzebne materiały: kartka papieru, kredki świecowe lub suche pastele, liście

Podczas spaceru dziecko zbiera liście różnych drzew. Po przyjściu do domu dotyka je, określa, czy są gładkie, czy chropowate. Rodzic określa z jakich drzew pochodzą liście. Dziecko bierze dowolny liść i kładzie go na stole. Następnie przykrywa kartką papieru, lekko przyciskając obrysowuje kształt liścia i odtwarza jego fakturę za pomocą kredek świecowych lub suchych pasteli.

Ćwiczenia słuchowe Drzewa

Rodzic przypomina nazwy wybranych drzew, a następnie zadaje zagadki słuchowe – dzieli nazwę każdego drzewa rytmicznie na sylaby i prosi dzieci, by podały pełną nazwę, np. sos-na, to-po-la

Oglądanie owoców lasu

Rodzic pokazuje zdjęcia owoców, które można znaleźć w lesie. Dziecko przygląda się ich kształtom i kolorom.

Ciasto owocowe – lepienie z plasteliny

Potrzebne materiały: plastelina w różnych kolorach, kartka A4

Dziecko lepi z plasteliny ciasto z jagodami i malinami, dobiera odpowiednie kolory.

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis

Dziecko powoli porusza się na czworakach po sali jak jeż. Na hasło rodzica Uwaga lis! jeż zwija się w kulkę. Gdy rodzic zacznie grać na grzechotce dziecko może poruszać się.

Oglądanie etapów rozwoju rośliny

Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda rozwój rośliny. Określa, co było najpierw, co potem i co na końcu. Odpowiada na pytanie Co jest potrzebne roślinie do życia? (Ziemia, woda, światło)