środa 31.03.21 Temat: Zwierzęta z wielkanocnego koszyka

Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?

pomoce dydaktyczne: wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance

Rodzic pokazuje dziecku zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dziecko ogląda je, podaje ich nazwy, mówi, z czego są zrobione.

Zabawa ortofoniczna: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakuje, kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk).

Pokaz kół – małych i dużych. Nazywanie figur.

pomoce dydaktyczne: małe i duże koła

Wykonanie kurczaczka z kół.

pomoce dydaktyczne: koła żółte: 1 duże, 4 średnie, 1 małe; koła czerwone: 3 średnie; koła czarne: 2 małe, wycięte z kolorowego papieru

Dziecko manipuluje kołami z kolorowego papieru, dobiera kolor do zwierzątka.

Zabawa muzyczno-ruchowa Kurki trzy (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).

Dziecko z opiekunami/rodzeństwem dobierają się w trójkę i maszerują jedno za drugim.