środa 31.03.21 Temat: Zwierzęta z wielkanocnego koszyka
Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
pomoce dydaktyczne: wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance
Rodzic pokazuje dziecku zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dziecko ogląda je, podaje ich nazwy, mówi, z czego są zrobione.
Zabawa ortofoniczna: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.
Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakuje, kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk).
Pokaz kół – małych i dużych. Nazywanie figur.
pomoce dydaktyczne: małe i duże koła
Wykonanie kurczaczka z kół.
pomoce dydaktyczne: koła żółte: 1 duże, 4 średnie, 1 małe; koła czerwone: 3 średnie; koła czarne: 2 małe, wycięte z kolorowego papieru
Dziecko manipuluje kołami z kolorowego papieru, dobiera kolor do zwierzątka.
Zabawa muzyczno-ruchowa Kurki trzy (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).
Dziecko z opiekunami/rodzeństwem dobierają się w trójkę i maszerują jedno za drugim.