wtorek 02.03.21 Temat: Żyrafa

Żyrafa w naturalnym środowisku
Ćwiczenia ortofoniczne

Rodzic kilkakrotnie akcentuje wybraną sylabę w nazwie zwierzęcia, a dzieci powtarzają ją za nim (ży-ra-fa-fa-fa, hi-po-po-po-po-tam)

Słuchanie piosenki “Żyrafa”

Tekst:

Długa szyja, długie nogi, Krótki ogon i dwa rogi, Głową sięga, aż do chmur, Powiem Wam co to za stwór.

Ref. To ży, ży, ży, żyrafa fa, fa, fa, Co dłu, dłu, dłu, co długą szyję ma! (2x)

Duże oczy, duże uszy, Wszystko widzieć, słyszeć musi, Z drzewa chętnie listki zje, W zębach przeżuwając je.

Ref. To ży, ży, ży, żyrafa fa, fa, fa, Co dłu, dłu, dłu, co długą szyję ma! (2x)

Jest z Afryki, lubi słońce, A tam słońce jest gorące, Wiele ma brązowych plam, Przez to słońce – mówię Wam.

Ref. To ży, ży, ży, żyrafa fa, fa, fa, Co dłu, dłu, dłu, co długą szyję ma! (2x)

Rozmowa na temat piosenki

  • Jak wyglądała żyrafa z piosenki?
  • Co jadła żyrafa w piosence?
  • Gdzie żyje żyrafa?
  • Czy melodia piosenki jest wesoła, czy smutna?
Zabawa ruchowa ilustrująca tekst piosenki “Żyrafa”

Podczas pierwszej zwrotki dziecko wskazuje na szyje i nogi, pokazuje rogi – dwa palce nad głową. W trakcie refrenu klaszcze i kręci się wokół własnej osi. W czasie drugiej zwrotki ilustruje ruchem tekst – wskazuje na oczy i uszy. Naśladuje przeżuwającą listki żyrafę. Podczas trzeciej zwrotki tupie i rysuje kółka (cętki) na swoim ciele.

Praca plastyczna “Żyrafa”

Potrzebne materiały: rysunek żyrafy, brązowe farby, kredki

Dziecko koloruje rysunek żyrafy, a w miejscu cętek robi stemple palcem.

Zachęcamy do wysyłania zdjęć wykonanych prac na maila 🙂