środa 03.03.21 Temat: Zwierzaki cudaki
Zabawa ruchowo-naśladowcza: Jesteśmy zwierzętami
Rodzic uderza w tamburyn/bębenek i określa, w jaki sposób ma się poruszać dziecko, np. jak lew – król zwierząt, jak wesołe małpki, jak ogromny słoń.
Utrwalenie pojęć: duży, mały
Rodzic prosi dziecko o podanie określeń dla dzieci zwierząt: duży słoń – mały słonik, duży tygrys – mały tygrysek, duża foka – mała foczka, duży pingwin – mały pingwinek. Dziecko podaje inne przykłady z użyciem określeń duży i mały.
Zabawa dydaktyczna: Segregowanie
Pomoce dydaktyczne: zabawki, koło hula – hop, krążek do sersa, duża taca, mała taca, duże pudełko, małe pudełko.
Dziecko segreguje zabawki (np. klocki, samochodziki, piłki, lalki, gumowe lub plastikowe zwierzęta) według wielkości. Wkłada je do obręczy, do pudełek lub układa na tacach, dzieląc je na duże i małe.
Zabawa plastyczna: Zwierzaki cudaki
Potrzebne materiały: gazetki z reklamami różnych zabawek, kartka, nożyczki, klej
Dziecko wycina różne fragmenty zabawek (zwierzaków) i przykleja je w dowolny sposób, łącząc w nowe, zabawne całości. Dziecko opowiada o swoim zwierzaku cudaku.
Zabawa ruchowa: Żyrafa i żyrafka
Gdy rodzic powie: Żyrafa – dziecko porusza się z wyprostowaną szyją, stawiając duże kroki. Kiedy rodzic powie: Żyrafka – dziecko porusza się z wyprostowaną szyją, ale robi bardzo małe kroki.