środa 03.03.21 Temat: Zwierzaki cudaki

Zabawa ruchowo-naśladowcza: Jesteśmy zwierzętami

Rodzic uderza w tamburyn/bębenek i określa, w jaki sposób ma się poruszać dziecko, np. jak lew – król zwierząt, jak wesołe małpki, jak ogromny słoń.

Utrwalenie pojęć: duży, mały

Rodzic prosi dziecko o podanie określeń dla dzieci zwierząt: duży słoń – mały słonik, duży tygrys – mały tygrysek, duża fokamała foczka, duży pingwin – mały pingwinek. Dziecko podaje inne przykłady z użyciem określeń duży i mały.

duży słoń – mały słonik
duży tygrys
mały tygrysek
duża foka
mała foczka
duży pingwin – mały pingwin

Zabawa dydaktyczna: Segregowanie

Pomoce dydaktyczne: zabawki, koło hula – hop, krążek do sersa, duża taca, mała taca, duże pudełko, małe pudełko.

Dziecko segreguje zabawki (np. klocki, samochodziki, piłki, lalki, gumowe lub plastikowe zwierzęta) według wielkości. Wkłada je do obręczy, do pudełek lub układa na tacach, dzieląc je na duże i małe.

Zabawa plastyczna: Zwierzaki cudaki

Potrzebne materiały: gazetki z reklamami różnych zabawek, kartka, nożyczki, klej

Dziecko wycina różne fragmenty zabawek (zwierzaków) i przykleja je w dowolny sposób, łącząc w nowe, zabawne całości. Dziecko opowiada o swoim zwierzaku cudaku.

Zabawa ruchowa: Żyrafa i żyrafka

Gdy rodzic powie: Żyrafa – dziecko porusza się z wyprostowaną szyją, stawiając duże kroki. Kiedy rodzic powie: Żyrafka – dziecko porusza się z wyprostowaną szyją, ale robi bardzo małe kroki.