Wtorek, 16.06.2020 r. ,,Kto ze mną zatańczy?”

Zabawa ruchowa: ,,Tańce połamańce”

Rozmowa na temat różnych gatunków tańców na podstawie doświadczeń dziecka, ilustracji oraz słuchanej muzyki.

Rodzic pokazuje dziecku obrazki (balet, taniec towarzyski, taniec ludowy, taniec współczesny). Rodzic pyta dziecko, czy zna któryś z tych tańców. Następnie omawia tańce, włączając pasujące do nich fragmenty muzyki.

taniec współczesny
taniec ludowy
taniec towarzyski
balet

Słuchanie piosenki ,,Gdy dzieci tańczą”

,,Gdy dzieci tańczą” sł. i muz. Marek Grechuta

Gdy dzieci tańczą to jakby
anioł zstępował na ziemię.
Gdy dzieci tańczą to jakby
radość kruszyła kamienie.

Leciutko, lekko na palcach
choć jeszcze trochę niezgrabnie
lecz tego pięknego walca
nikt nie zatańczy tak ładnie.

Gdy dziecko w tańcu zapłacze,
bo bucik mu się zepsuje,
malutkie są te rozpacze
za chwilkę dalej tańcuje.

Leciutko, lekko bo małe
są dziecka smutki i żale
te tańce są tak wspaniałe
przepiękne są takie bale.

gdy w tańcu dzieci się śmieją
radośnie w tańcu kołyszą
ich śmiech jest świata nadzieją
niechaj go wszyscy usłyszą.

Leciutko, lekko, radośnie
z wewnątrz się głośno zaśmieje,
a głosy w ich życia wiośnie
są szczęścia pełnym oddechem.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Co się dzieje, gdy dzieci tańczą?
  • Jak dzieci tańczą?

Improwizacja do piosenki

Dziecko trzyma w ręku lekką, jedwabną chustkę. W czasie trwania piosenki porusza się swobodnie , wymachuje chustką, dostosowuje ruchy do rytmu i treści piosenki.

Zabawa słowna ,,Lubię tańczyć, bo…”

Rodzic pyta dziecko, czy lubi tańczyć. Dziecko kończy zdanie ,,Lubię, nie lubię tańczyć, bo…”

Praca plastyczna ,,Taniec”

Dziecko wykonuje ilustrację dowolnego tańca.