środa 07.04.21 Temat: Malowane wiosenne kwiaty

Zabawa rozpoczynająca zajęcia – Ene, due, rabe.

Rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazując na siebie i dziecko): Ene, due, rabe, połknął bocian żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza. Osoba wskazana na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a druga słucha i odgaduje, co to jest, np. kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, ku-ku – kukułka, fiju, fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.

Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.

kolorowe patyczki matematyczne/prostokąty wycięte z kolorowego papieru

Rodzic układa z kolorowych patyczków wzory po powtórzenia dla dziecka. Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery, w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dziecko samodzielnie układa barwne chodniczki według wzoru rodzica.

Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

pomoce dydaktyczne: palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów

Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.

Zabawa matematyczna Sadzimy wiosenne kwiaty

pomoce dydaktyczne: trzy sylwety donic wycięte z kolorowego papieru, sylwety krokusów (po 5 w kolorach: fioletowym, żółtym i białym), klej, kartki, żywe kwiaty cebulowe w doniczce, krokusy, żonkile)

Dziecko obserwuje żywe kwiaty w doniczce, nazywa ich kolory; liczy, ile jest rozwiniętych kwiatów, ile jest kwiatów w pąkach. Układa papierowe kwiaty w donicach według kolorów, tak aby było ich: tyle samo w każdej donicy, o jeden więcej w kolejnych donicach lub o jeden mniej, zgodnie z poleceniem rodzica. Na koniec przykleja sylwety donic i wybranych kwiatów na kartonie.

Karta pracy, cz. 2, nr 10

  • rysuje po śladach rysunku krokusa,
  • koloruje go na fioletowo,
  • ogląda zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.