Kategoria: : Motylki
JĘZYK ANGIELSKI
Piątek 24.04 – “Jestem przyjacielem przyrody”
Zabawa ruchowa “Gimnastyka Smyka” Słuchanie wiersza B. Formy “Dzieci dbają o środowisko”. W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci. Kochają jasne słonko, które na niebie świeci. Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny, podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny. Często też dorosłym dobry przykład dają – w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają Quiz dydaktyczny Jak dbamy o przyrodę?Rodzic mówi zdania. Dzieci
» Read moreCzwartek 23.04 – “Świeże powietrze”
Zabawa ruchowa “Najpierw skłon” zaczynamy pracę o krótkiej gimnastyki. Rozmowa o zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi – Chcemy mieć czyste powietrze. Rozmowa z dziećmi o tym, jak ludzie zanieczyszczają powietrze (na podstawie obrazka). Dzieci oceniają, czy powietrze w ich okolicy jest czyste i czy dobrze się nim oddycha. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Co to za zapachy?Dzieci wąchają zapachy wydzielane
» Read moreŚroda 22.04 – “Wiosenne porządki w ogródku” “Dzień Ziemi”
Na początek dla rozruszania wszystkich mięśni trochę tańca…. Mam nadzieję, że Motylki jeszcze pamiętają kroki… Zabawa ruchowa “Taniec zygzak” Quiz ,,Czy jestem przyjacielem przyrody?” Czytamy zdania a dziecko podnosi obrazek z uśmiechniętą minką(lub wskazuje na ekranie), jeśli zachowania względem przyrody są prawidłowe, a obrazek ze smutną minką, jeśli zachowania są niewłaściwe. Przykłady zdań: Śmieci wyrzucamy byle gdzie. Po umyciu rąk
» Read moreWtorek 21.04 – “Wypoczynek w lesie i nad wodą”
Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody. Potrzebne są: słomka, miseczka z wodą. Dziecko siada przy stoliku, otrzymuje miseczkę z wodą i słomkę. Według instrukcji rodzica dziecko próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią). Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk). Dymią kominy wielkich
» Read moreTydzień IV – Dbamy o przyrodę”
Cele: wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony przyrody rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat wyrabianie nawyku segregowania śmieci kształtowanie prawidłowej postawy wobec przyrody zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie rozwijanie zmysłu węchu rozwijanie świadomości ekologicznej poszerzanie wiedzy na temat kwiatów PONIEDZIAŁEK 20.04 – “Segregujemy śmieci” Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Najlepiej gdyby dziecko wykonywało ćwiczenia przed
» Read moreGaleria z tygodnia “Zwierzęta na wsi”
PIĄTEK 17.04 – “Kogo spotkamy wiosną na wsi?”
Zabawa ćwicząca narządy mowy “Naśladuj mnie” Krowa – ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte. Świnka – tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u. Piesek – szczerzenie zębów, ziajanie. Kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym. Konik – kląskanie. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej “Na podwórku”. Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka: długouchy pies
» Read more