Czwartek 07.05 – “Płynie Wisła, płynie”

Mapa Polski. Oglądanie i analiza mapy Polski.   Potrzebna jest mapa Polski w wersji papierowej lub elektronicznej. Rodzic pyta: • Co przedstawia mapa?;• Gdzie jest nasza miejscowość?; • Jakie kolory widnieją na mapie i co one mogą oznaczać?;• Które rzeki wydają się wam najdłuższe? (rodzic odczytuje nazwy wskazywanych przez dzieci rzek); • Jak myślicie, która rzeka jest najdłuższa? Legenda o narodzinach

» Read more

Środa 06.05 “Nasza flaga”

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. -Kolory flagi – Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę. – Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

» Read more

Wtorek 05.05 – “Jesteśmy Polakami”

Gimnastyka buzi i języka – logopedyczna gra planszowa. W logopedyczną grę gramy jak w każdą grę planszową – rzucamy kostką, przesuwamy pionek o tyle oczek ile jest na kostce i wykonujemy zadania “przypisane” do pingwinka. Rozwiązywanie zagadek o Polsce. Pytanie nietrudne – to każdy przyzna: jak się nazywa twoja Ojczyzna? (Polska) Co to za miasto, w którym chmury zawadzają o

» Read more

Maj, Tydzień 1 “Polska, mój dom!”

budzenie zainteresowania historią własnej ojczyzny uświadomienie dzieciom, że są Polakami i mieszkają w Polsce zapoznanie dzieci z hymnem Polski, z symbolami narodowymi oraz regionalnymi poznawanie zabytków charakterystycznych dla wybranych polskich miast doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych poznawanie zabaw, rymowanek, piosenek, legend charaktery-stycznych dla miejsca zamieszkania Poniedziałek, 04.05 – “Mój kraj, Polska!” Zaczynamy od porannej gimnastyki !!! Przed nami ważne tematy

» Read more

Czwartek 30.04- “Nie niszczymy roślin”

Zabawa ruchowa “Aktywne zabawy z Pipi i Scooby Doo” Słuchanie rysowanego wierszyka Rodzic czyta wierszyk i rysuje kwiatek. Potem dzieci samodzielnie próbują to zrobić.Najpierw koło, potem płatek,drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,jeszcze kreska – łodyga – i jest kwiatek Rozmowa na temat ochrony kwiatów: czy możemy zrywać wszystkie kwiaty? co to znaczy chronić kwiaty? Praca plastyczna “Przebiśniegi z płatków kosmetycznych”

» Read more

Środa 29.04 – “Liczymy motyle”

Zabawy ruchowe “Aktywna zabawa z Pipi i Myszką Minnie” Zabawy matematyczne “Liczymy motyle” drukujemy szablony motyli (lub rysujemy samodzielnie) – szablon niżej, dziecko koloruje motyle na: 1- żółto,2- niebiesko,3- pomarańczowy, 4 zostaje biały Rodzic czyta opowiadanie o motylach, a dziecko kolejno umieszcza sylwety motyli w odpowiednich kolorach Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki

» Read more

Wtorek 28.04 – “Świat bez wróbli i żab”

Zabawa ruchowa – ZABAWA Z PODUSZKAMI – ŻABKA Ćwiczenie integracji sensorycznej (SI) zalecane do wykonania w domowym zaciszu. 1. Żabka …. (imię dziecka) po łące skakała Do przodu, do tyłu W bok, w bok (w prawo/w lewo) Bawić się chciała. 2. Żabka … po łące skakała Z kamyka na kamyk przeskakiwała. 3. Żabka … pająka spotkała. Szybko uciekał, bo go

» Read more

Tydzień V cd “Dbamy o przyrodę”

Poniedziałek 27.04 – “Śmieciu precz!!” Słuchanie wiersza S. Kraszewskiego “Śmieciu precz!” Kiedy rano słońce świeci,wybiegają na dwór dzieci.Miotły, szczotki w rękach mają,bo podwórko zamiatają!Tu papierek od cukierka,tam po soku jest butelka,ówdzie puszka po napoju,i pudełko. Może Twoje?Żyć nie można w bałaganie,więc się bierzmy za sprzątanie.Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.Bałaganie, brudzie, znikaj Rozmowa na temat wiersza: co robią rano dzieci? co trzeba

» Read more
1 9 10 11 12 13 14