Piątek 15.05 ,,Jak tu pięknie i wesoło”

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej: Tęczowa łąka Rodzic wskazuje odpowiednie obrazki podczas czytania wiersza Lśni jak tęcza – łąka w maju. Kolorów tu tyle! Na stokrotkach, mleczach, makach siadają motyle. Z norki właśnie wyszła myszka, a za nią jej dzieci. A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci. Pszczółka bawi się w kolory czerwonego szuka. Gdzieś na samym skraju łąki,

» Read more

Czwartek 14.05 ,,Kwiaty majowej łąki”

Nauka II zwrotki piosenki: Mała biedroneczka Dziecko przypomina powtarzające się dwa pierwsze wersy – recytuje z rodzicem i indywidualnie. Powtarza na rodzicem dalszy fragment drugiej zwrotki. Podczas dwóch pierwszych zwrotek biega i naśladuje lot biedronki, a podczas refrenu zatrzymuje się, unosi ręce do góry i obraca się wokół własnej osi. Praca plastyczna: Maki i chabry Grupa ,,Motylki”: wyprawka plastyczna, karta

» Read more

Środa 13.05: ,,Co dzieje się na łące”?

Nauka I zwrotki piosenki: Mała biedroneczka Dziecko słucha nagrania pierwszej zwrotki piosenki. Powtarza za rodzicem słowa trzech pierwszych wersów wyklaskiwaniem, a podczas ostatniego wersu tupie. Śpiewa pierwszą zwrotkę i refren. Zabawa dydaktyczna: Policz, ile jest?… koperta z liczmanami – sylwetami owadów, duża kostka do gry z oczkami – od 1 do 4 (lub do 5) Dziecko otrzymuje od rodzica kopertę,

» Read more

WTOREK 12.05 ,,Biedroneczki”

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki: Mała biedroneczka 1.Mała biedroneczka siedem kropek miała, na łące zielonej wesoło fruwała. Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę. ,,Uratuję cię biedronko, a ty mi coś przynieś”. Ref.: Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. 2. Mała biedroneczka siedem kropek miała, na łące zielonej wesoło fruwała. Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę. ,,Uratuję cię

» Read more

Tydzień 2. Łąka w maju

PONIEDZIAŁEK 11.05 – Mieszkańcy łąki Ćwiczenia gimnastyczne Ćwiczenia słuchowe: Poznajemy mieszkańców łąki Rodzic podaje nazwy mieszkańców łąki (pszczoła, motyl, trzmiel, bąk, konik polny, biedronka, mysz, kret, skowronek) i rozkłada obrazki na stole, opisując dokładnie ich wygląd. Następnie rodzic prosi dziecko, aby pomyślało o jakimś zwierzęciu mieszkającym na łące i opowiedziało o nim, bez podawania jego nazwy. Rodzic odgaduje, o jakie

» Read more

PIĄTEK 08.05 – “Piękna nasza Polska cała!”

“Ojczyzna” – wysłuchanie fragmentów wiersza Włodzi­mierza Domeradzkiego Ojczyzna (Włodzimierz Domeradzki) Wszystko dokoła: dom i przedszkole, fabryczne dymy, żelazna kolej… Kwiaty przy oknie, klon koło bramy, słoneczny uśmiech kochanej mamy… I las, co cieniem dzieci zaprasza – wszystko to Polska, Ojczyzna nasza! Źródło: Józef Marek Śnieciński, „Mój Mały świat. Scenariusze imprez okoliczno­ściowych dla przedszkoli”, Wydawnictwo Akademickie Żak”, Warszawa 1996, s. 32)

» Read more

Czwartek 07.05 – “Płynie Wisła, płynie”

Mapa Polski. Oglądanie i analiza mapy Polski.   Potrzebna jest mapa Polski w wersji papierowej lub elektronicznej. Rodzic pyta: • Co przedstawia mapa?;• Gdzie jest nasza miejscowość?; • Jakie kolory widnieją na mapie i co one mogą oznaczać?;• Które rzeki wydają się wam najdłuższe? (rodzic odczytuje nazwy wskazywanych przez dzieci rzek); • Jak myślicie, która rzeka jest najdłuższa? Legenda o narodzinach

» Read more

Środa 06.05 “Nasza flaga”

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. -Kolory flagi – Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę. – Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

» Read more
1 7 8 9 10 11 13